Rechtse poëzie 8: coraline gedicht

Rechtse poëzie is poëzie die inspeelt op de behoefte van de consument. En dan met name de digitale behoefte. Het is namelijk flink balen als je na een fijne zoekopdracht niet op de site komt waar je moet wezen. Daarom: poëzie geschreven naar aanleiding van de Google-zoektermen die naar deze blog hebben geleid.

Met deze keer de zoekopdracht:

coraline

 

mensen zeggen dat ik haar naam uitspreek
met vloeiende walging, met nijdigheid
maar dat is natuurlijk niet waar

in de auto van mark zit ik te wachten
op het moment dat mark eindelijk
zijn gitaar gepakt heeft
en in de auto stapt

ik heb de lampen uitgedaan

mark zegt: het doel van een menselijke ziel
is in chronologische volgorde
licht, troost, paradijs

ik geloof daar niet in zeg ik,
in paradijs

toch wel, zegt hij, en hij vraagt me
haar naam voor een laatste keer uit te spreken
daarna start hij de auto

Geef een reactie

