Toen ik in een boyband zat


Afgelopen zondag stond ik met Willem-Sjoerd, Seb, Elske en Johan in De Slegte in Utrecht teksten voor te dragen onder de noemer “Culturele Zondagen”. Koopzondagpubliek vermaken dus. En dat onder het thema “Jong, jonger, jongst”. Toen ik jonger en jongst was zat ik in een boyband. Dat was toen heel normaal. Zondag droeg ik er over voor:

boyband

ik ging naar de luchthaven om er wat rond te lummelen
samen met de andere jongens van de boyband
ons leven was 5 keer hetzelfde

dansen, playbacken, slapen, je haren doen
en wat lummelen op luchthavens

we keken vliegtuigen achter manshoge ramen
tot het vliegen ons verveelde
we lazen kranten in namaakcafés
oefenden onze handtekeningen op bierviltjes

en er was er altijd wel 1 van ons
die begon over dat het zo niet werkte
dat we op deze manier nooit de meisjes kregen
die we graag zouden willen

maar meisjes die ons willen
die liefde met prestige verwarren

want in ons luid playbackende harten
wilden we geen meisjes die met ons mee
naar verre landen vliegen

we willen meisjes
die met ons wat op luchthavens lummelen

Geef een reactie

