Rechtse poëzie 7: problemen

Rechtse poëzie is poëzie die inspeelt op de behoefte van de consument. En dan met name de digitale behoefte. Het is namelijk flink balen als je na een fijne zoekopdracht niet op de site komt waar je moet wezen. Daarom: poëzie geschreven naar aanleiding van de Google-zoektermen die naar deze blog hebben geleid.

Met in deze aflevering de volgende zoekopdracht:

gedicht over schildklierproblemen

juist op het moment dat marjonne schildklierproblemen kreeg
was ik eindelijk zover dat ik genoeg moed had haar te vragen
voor het dansfeest in de zomertent

ze weigerde en
ik bleef thuis tobben de hele week lang terwijl de rest verkoeling zocht
bij de fietsersbrug over het hazelstroompje

thuis las ik in de krant dat er een grote dichter was overleden
aan problemen

schildklierproblemen – dacht ik
schildklierproblemen. misschien zou marjonne ze ook zou krijgen
maar helemaal zeker van die hoop ben ik nooit geworden

Geef een reactie

