Rechtse poëzie 5: vogelpop patronen

Rechtse poëzie is poëzie die inspeelt op de behoefte van de consument. En dan met name de digitale behoefte. Het is namelijk flink balen als je na een fijne zoekopdracht niet op de site komt waar je moet wezen. Daarom: poëzie geschreven naar aanleiding van de Google-zoektermen die naar deze blog hebben geleid.

Met in deze aflevering de volgende zoekopdracht:

vogelpop patronen

ik praatte wat met vogel op het perron
we hadden zojuist de trein gemist en
hij had nog steeds zijn kromme loop
er waren eigenlijk maar weinig dingen opmerkelijk veranderd aan hem

het bord gaf de tijden aan op een manier
die een beetje verwijtend was: 11:45, 12:45
elk uur, zei vogel, elk uur,
ik knikte met mijn handen, een uur wachten

we ijsbeerden. het perron was ons decor,
ellenlang toneel. op het trapje aan weerszijden stond een
bord van een man met gespreide benen
ik heb beide mannen bijna zestien keer gezien

het hele voorval was zo toevallig eigenlijk, zei ik vogel
als een negentigjarige

en toen ik later weer in de trein zat,
vogel in tas, had ik het duidelijke gevoel dat een dergelijk avontuur
nooit meer herhaald kon worden

Geef een reactie

