Muziekozie # 11

En toch, helemaal op waren ze nog niet – die muziekozies. Er lag er nog eentje ergens, een liedje in ieder geval, de tekst kwam later dus (zie muziekozie # 1, die door het aanmaken van deze post van de voorpagina is gevallen).

Verder is er vanavond een wervelend optreden op het UIT-festival van verschillende schrijvers van de Literaturjugend (zie dat kekke plaatje dan), om 8 uur in/op/rond het Valkhofmuseum.


Pulsus

Op zolder vond ik eens
Een hele grote doos
Met gipsplaat en ook wat

Wereldbollen, globes,
Bij mijn benedenkomst
Zei vader me – och ja

Die wereldbollen – dat is niks,
Ik draaide ze mijn polsen om

Daar rolden Zaïre – China
Over in de gewrichten door

Welke slag namen ze toen er nog
Geen globe ter wereld bestond

Vader schudschouderde, greep de
Globes bijeen en bracht ze weg

Geef een reactie

