Muziekozie # 10

De tiende muziekozie is er een met Phil Electric die elektronisch doet met Patrick Watson en een stelletje strijkers. En het is er een met cornflakes.

toen ik nog dat huis op de helling had

die ochtend vond ik in mijn cornflakes
een tak die ik om iedereen voor te zijn
meteen in mijn kleine voortuintje heb geplant

eenmaal geruisloos volgroeid
stak de boom zijn stam de lucht in
en zei jij bent schuldig mijn zoon
jij bent schuldig en de hele wereld weet ervan en ga
nu maar rustig slapen en morgen gezond op en zo

sindsdien zwiept hij alle nachten door
met zijn takken die als brulklokken tegen mijn
ramen drenzen en zijn bittere welterustens

in zijn omhelzingen worden
mijn hersenen murw en week

op een sombere donderdagmorgen in juli heb ik er zelfs even over gedacht om dat nietig stuk onkruid om te hakken

Geef een reactie

