Muziekozie # 6

Goed, de tango dus. De Finse tango bleek toch nogal gladjes te zijn. Daarom: een legertje vlijtige bandoleons en een kleine parade van violen (die trouwens opeens je gehoor gaan testen, dus kijk uit).

Een tango met mij

De dag werd langer toen we de metro instapten
Begrepen we de woorden van de akelige man
Die helemaal achterin plaats nam
En op een stukje riet beet –

Lieve mensen ik lees u voor een gedicht van eigen hand
Met ideeën van mijn hand en god
De wereld is rond Rond dan toch
Lieve mensen

Ik voel me wat misselijk maar de magen die ik in mijn leven
Al omgekeerd zag nooit gaf ik me aan
Ik was een zielendode ze wezen me na
Een akelig man die zich de ellende onttrekt

Maar ik wil slechts een dans als ik de wagon uit kom
Dan maar leven met de blaam
Ik wil enkel wat handen pakken en twee maal
De tango dansen tot de volgende metro komt.

Geef een reactie

