Muziekozie #3

Vandaag de derde aflevering. Ook vandaag: Etalagepraat, in Etalage Derde Wal, Nijmegen. Om 4 uur. Maar eerst: voetbal luisteren.

Mijn kleine nachtmuziek

Ik dacht dat we dit wel overleven
En dat we gedurende een jaar elkaars vingers als ladders
En dat we regenden en bromtol speelden

Maar vaar een gebroken sigaret
De neus van een schoen die hem opschopt
En een stroming van wind in sleurt

Nu de blinde mannen hun knokkels tegen
Het busruitje tikken en als ik opkijk het regendruppels
Blijken te zijn die bij elkaar een rokende grijsaard vormen

Luister ik in mijn warme nepbontje
Naar de enige Mondscheinsonate die ik ken

Geef een reactie

