Muziekozie #2

In deze tweede aflevering reizen we af naar Italië, en wel voor de olijke Napolitaan himself. Gewoon, omdat dat zo hoort in een tweede aflevering.

Laten we voorbij gaan aan het Italiaans heuvellandschap

Iemand zei ik hou echt van Italië
Maar het was niet echt ter zake doende.
Nog een andere vrouw deed haar hoed af
Ging recht op het biljart staan
En sprak wat woorden in het zomaar gericht.
Ik heb weinig verstaan van haar preek
En dat terwijl ik echt wel mijn best deed
Maar iemand trok de hele tijd aan mijn mouw
En daarna ben ik naar buiten gegaan omdat
Daar mensen stonden die ik al sinds maandag
Niet had gezien. Niet dat het wat uitmaakt
Dat het nu achteraf zo blijkt te zijn
Dat de woorden van die zogenaamde mevrouw
Wereldveranderend waren. Ik heb er niets aan gemist.
Net zoals de dagen van de week zijn er zo af en toe
Belangwekkende zaken die minder je aandacht verdienen
Dan het glas bier dat je buiten hebt laten staan.
De wereld zit al zo vol met wetmatigheden.

2 Reacties op “Muziekozie #2

  1. Dit is een mooie, Wout! Beetje absurd, met dat biljart en die mouw. Fraai!

  2. Mooi! En een hele gave reeks dit.

Geef een reactie

