Hupsje

Hier had dan mijn eigen liegbio moeten staan, ter attendering van de nieuwe wedstrijd van Op Ruwe Planken, maar omdat ik geen verhalen schrijven kan is het resultaat het niet waard hier neer te zetten, en verval ik toch weer in vervelende gedichtjes.

Korte zinnen maken kan ik ook niet, misschien is dat het.

Hupsje

Ik kwam een mannetje tegen
Dat aan zijn hoofd krabde
En tot me wat woorden sprak
Die mijn leven veranderden
Daarna liep hij weg met een raar hupsje

Zei mij ooit een mannetje
Dat ik tegen kwam op straat
Het was laat en ik had een lekke band

Ik weet niet of het lag
Aan dat hupsje of het gekrab op zijn
Rozig voorhoofd, of eventueel
Aan de biertjes in het café die ik dronk
Omdat ik enigszins melancholisch was
Maar mijn leven voelde vanaf toen als veranderd

Een Reactie op “Hupsje

  1. Ik vind het een ontroerend schrijfsel Wout…
    Wel een herkenbaar gevoel dat je daar neerzet in een onwaarschijnlijke combinatie van woorden.

Geef een reactie

